Hanzestraat 33, 7006RH Doetinchem                          team@deverbinders.nl                       + 31 (0) 6 22 69 79 77              

Omid armin FnZKE3owM1o unsplash
Wist jij dat de arbeidsmarkt altijd regionaal is?

Hoe werkt het in de praktijk

De arbeidsmarkt verandert continu, hier moet je als werkgever elke keer opnieuw op inspelen. HR Netwerk de Verbinders helpt je graag hierbij. Hoe? Door het werk en de HR vraag centraal te stellen gericht op de dagelijkse praktijk.

Waarom zou je aansluiten?
Jij als werkgever wil natuurlijk het beste rendement behalen uit het belangrijkste kapitaal van je bedrijf; je medewerker. Maar soms is dat niet mogelijk, bijvoorbeeld door ziekte, re-integratie na ziekte, (dreigende)boventalligheid of een medewerker die ander werk ambieert dan jij kan bieden en daardoor niet meer 100% gemotiveerd is. Kortom, jij hebt er als goed werkgever ook financieel belang bij dat jouw medewerkers het beste uit zichzelf kunnen halen en je wilt hier graag je steentje aan bij dragen.

Wie zitten er aan tafel?
Kort gezegd, de persoon die personeel in zijn portefeuille heeft en daar beslissingen over mag nemen. Dit is dus vaak een directeur/eigenaar, de HR-manager, HR businesspartner, mobiliteitsmanager of de recruiter. Je weet welke personele vraagstukken er leven en je bent op de hoogte van de personele vraag en aanbod binnen jouw organisatie. Er zijn geen dienstverleners aanwezig deze kunnen lid worden van de Verbinders Kennisbank.

Hoe bereik je resultaat?
10 keer per jaar komen wij als netwerk samen. Dit doen we op locatie van één van onze leden. Tijdens deze bijeenkomsten staan er twee thema’s centraal:

  • Pitch & Match
  • Kennisdeling

Tevens organiseren we ieder jaar De Week van het Werkplezier. In deze week laten we in sneltreinvaart alles zien wat we het hele jaar door als netwerk voor en met elkaar doen. Als werkgever presenteer je je op de arbeidsmarkt, zet je de deuren van jouw organisatie open tijdens de openhuis en kunnen andere medewerkers een keer mee lopen. We organiseren een inspirerend en leuk event met boeiende workshops en een verassende afsluitende act voor iedereen. Deze week biedt jou als werkgever de gelegenheid om op een heel laagdrempelige manier met jouw medewerkers de eigen duurzame inzetbaarheid bespreekbaar te maken.

Het doel is:

  1. Branding van onze leden- welke bedrijven zitten er allemaal in ons netwerk en wat doen zij precies? Welke functies hebben zij allemaal en hoe ziet bij hun een gewone werkdag eruit?
  2. Medewerkers die ander werk zoeken in de regio kunnen een kijkje te nemen bij een andere organisatie en/of branche en zo ‘live’ ervaren hoe het is om ergens anders te werken;
  3. Medewerkers die prima op hun plek zitten een (kennis)netwerk aanbieden om ze zo ongemerkt toch aan hun eigen duurzame inzetbaarheid te laten werken.

Helpdesk
Onze helpdesk zijn de enige twee dienstverleners die tijdens de bijeenkomsten aan tafel zitten. Zij zitten er voor jou als deelnemer!

  • Drijber en Partners Advocaten vertegenwoordigd door Marije Waterink en Barbara Roosenboom zijn onze arbeidsrechtadvocaten die ons voorzien van de laatste arbeidsrechtelijke ontwikkelingen. Niet die droge wetteksten die je ook kunt googelen maar Barbara en Marije vertellen ons juist waar we goed op moeten letten in de praktijk, welke jurisprudentie er is, welke relevante wijzigingen eraan gaan komen en waar je rekening mee moet houden.
  • Seppworks vertegenwoordigd door Niek Reijmer brengt bedrijven ‘in beweging’. Dit doen zij door advies te geven over vitaliteit, employer branding en het organiseren van sport-, beweeg- en vitaliteitstrajecten.

Als lid van het netwerk mag je hen altijd bellen voor de gratis ’10-minuten’ vragen. Zij kennen jou en je organisatie en denken altijd praktisch met je mee. Heb je een groter vraagstuk dat niet in 10 minuten te beantwoorden is, dat kan, maar dan worden er na overleg vanzelfsprekend wel kosten in rekening gebracht. U ontvangt nooit onverwacht een rekening.

Kennisbank:

  • RegioEffect
    • Mensen met behoud van zekerheid & geborgenheid dynamiek laten beleven in hun werkzame leven. Dat is onze missie! Wij helpen medewerkers binnen het onderwijs, zorg en welzijn, publieke of semi-publieke domein bij het vinden van een nieuwe uitdaging in hun loopbaan. Zowel vast als tijdelijk. En wij ondersteunen werkgevers die de duurzame inzetbaarheid van het personeel binnen hun organisatie willen vergroten. Tevens vullen we capaciteitsbehoeften in.
      Onze diensten richten zich op medewerkers en organisaties in het (semi-)publieke domein, het onderwijs en zorg en welzijn. Onze focus is om de verschillende domeinen met elkaar te verbinden. Zodat medewerkers ook ervaring kunnen opdoen in een andere werkomgeving. Binnen deze domeinen werken wij vanuit drie pijlers: het Duurzaam Inzetbaarheidscontract (contractovername met ABP pensioen), het verbinden van onder- en overcapaciteit en loopbaanbegeleiding.
    • Speciaal voor de aangesloten organisaties bij het HRnetwerk: medewerkers die een volgende stap willen zetten of een tijdelijke opdracht buiten de deur willen doen kunnen zich inschrijven in onze pool van professionals via Regio Effect.

Kortom we zijn een intersectoraal regionaal HR Netwerk gericht op duurzame inzetbaarheid en het versterken van de arbeidsmobiliteit in de regio.
Als stichting hebben wij geen winstoogmerk, maar zijn wij wel resultaatgericht!

Benieuwd hoe een bijeenkomst er in de praktijk uitziet?! Lees dan hier verder.

Onze gegevens

HR Netwerk De Verbinders

(06) 226 97 977
hrnetwerk@deverbinders.nl

Klik hier voor onze voorwaarden

Volg ons ook op social media

Inschrijven voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van al onze trainingen, gratis masterclasses, events. Je ontvangt van ons periodiek een nieuwsbrief en kunt je altijd weer uitschrijven als je dat wilt.

Adresgegevens

Hanzepand
Hanzestraat 33
7006 RH Doetinchem

Kamer van Koophandel 74557386

hrnetwerk@deverbinders.nl
www.deverbinders.nl

© 2024 - realisatie StudioDubbel