De bijeenkomsten vinden plaats op een locatie van één van onze leden. Door een gebouw binnen te gaan ervaar je al snel de bedrijfscultuur. Je ziet de producten die ze maken of krijgt inzicht in de dynamiek van hun dienstverlening. Zo krijg je snel ‘beeld & geluid’ bij het soort mensen dat binnen deze organisatie zou passen en voel je je direct meer verbonden met elkaar. Wij zijn het na vier jaar gewend om als rondreizend circus te werken dus als er een zaaltje is met stoelen en een beamer zijn wij tevreden. Oh ja, koffie en thee is ook lekker.
Naast de laatste regionale en vak gerelateerde nieuwtjes zijn er eigenlijk 3 hoofdonderwerpen die elke keer terug komen:
1: Pitch en Match
Dit houdt in dat we gezamenlijk kijken naar de vacatures die we ‘open’ hebben staan. Natuurlijk lopen wij deze niet één voor één door want het zijn er vaak meer dan honderd. Waar het wel om gaat is om hulp aan het netwerk te vragen voor de vacatures waar je spoed mee hebt of waar je geen (of de verkeerde) kandidaten voor vindt. Of er is een nieuwe functie in ontwikkeling en je weet nog niet goed hoe dit te omschrijven… Kortom delen, ervaren en leren van elkaar.
Het doel is dat we gezamenlijk het netwerk vergroten voor onze medewerkers die van a naar b willen. We begrijpen dat je niet altijd voorrang kunt verlenen aan een medewerker uit het netwerk, maar we vragen je wel om deze medewerker met extra aandacht binnen je organisatie te presenteren. Dat zou jij toch ook willen voor jouw medewerker?!
Elke bijeenkomst mogen er drie medewerkers pitchen. Het doel is dat zij hun arbeidsmarktvraag kunnen presenteren aan het netwerk. Spannend, leuk, eng, mooi van allerlei emoties komen er dan langs. Jij als werkgever bereidt deze pitch samen met jouw medewerker voor. Wij hebben in de week voor de bijeenkomst een telefonisch contact moment om de laatste puntjes op de i te zetten en alvast wat netwerk contacten te benaderen. 70% van onze pitch-kandidaten heeft binnen 3-4 maanden binnen of via het netwerk een andere baan of antwoord gekregen op zijn/haar arbeidsmarktvraag.
Altijd op de hoogte van de laatste vacatures binnen het netwerk. Wij hebben onze eigen vacaturebank.
2: Kennisdeling
Naast het delen van de laatste regionale nieuwtjes staat elke bijeenkomst in het teken van een thema. Hiervoor worden soms gastsprekers uitgenodigd en andere keren delen de leden zelf hun ervaringen en inzichten. Het doel is om zoveel mogelijk praktijkervaring met elkaar te delen. Dus belangrijke tips en inzichten delen, je best practices toelichten en vragen stellen om van elkaar te leren. Je ervaart de luxe van ruim 40 vak gespecialiseerde collega’s die je ook kunt benaderen buiten de bijeenkomsten om. Welkom bij HR Netwerk De Verbinders!
3: Helpdesk
Onze helpdesk zijn de enige twee dienstverleners die tijdens de bijeenkomsten aan tafel zitten. Zij zitten er voor jou als deelnemer!
Als lid van het netwerk mag je hen altijd bellen voor de gratis ’10-minuten’ vragen. Zij kennen jou en je organisatie en denken altijd praktisch met je mee. Heb je een groter vraagstuk dat niet in 10 minuten te beantwoorden is, dat kan, maar dan worden er na overleg vanzelfsprekend wel kosten in rekening gebracht. U ontvangt nooit onverwacht een rekening.
4: Kennisbank:
Kortom we zijn een intersectoraal regionaal HR Netwerk gericht op duurzame inzetbaarheid en het versterken van de arbeidsmobiliteit in de regio.
Als stichting hebben wij geen winstoogmerk, maar zijn wij wel resultaatgericht!
HR Netwerk De Verbinders
(06) 226 97 977
hrnetwerk@deverbinders.nl
Klik hier voor onze voorwaarden
Volg ons ook op social media
Blijf op de hoogte van al onze trainingen, gratis masterclasses, events. Je ontvangt van ons periodiek een nieuwsbrief en kunt je altijd weer uitschrijven als je dat wilt.
Hanzepand
Hanzestraat 33
7006 RH Doetinchem
Kamer van Koophandel 74557386
hrnetwerk@deverbinders.nl
www.deverbinders.nl
© 2024 - realisatie StudioDubbel